Haha got you!

Jag har märkt en sak, när jag har alkohol flytandes i blodet så förvandlas jag till någon sorts mytoman. Här är ett ex från helgen:

Random snubbe -  Hej, jag känner igen dig. Har inte du praktiserat på Sahlgrenska?

Jag
- Öhm.. jo jag läser nämligen läkarlinjen och vi har praktik andra året. (lögn)

Random snubbe
-  Ahh jag tänkte väl det, man glömmer inte ett sådant vackert ansikte!

In my mind - hahahha, älskar cheaptalk!

Random snubbe igen
-  Jag tänkte beställa något, får man bjuda?


Efter några nej tack, så "lyckades" han bjuda mig på en drink. Poängen med hans raggningsreplik var dock att få fram att han själv läser något inom medicin. Detta skulle tydligen imponera på mig och sedan skulle vi fortsätta prata om hur smart han är. Men på ett undermedvetet sätt lyckades jag vända på det hela. Han blev lite smått förvånad över att han hade rätt och samtale kretsade istället runt mig. Däremot sviker minnet en aning, men jag hoppas att jag svarade någorlunda vettigt på hans medicinska frågor.

Och killar tycker att tjejer är naiva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0