Jag har tappat det, dock tillfälligt

Jag satt och funderade. Varför mäter sig inte min prestation med min vilja? Hur kan jag medvetet välja handlingar som inte leder mig dit jag vill?

Därför att jag är mänsklig? Alla har dåliga perioder?

Men jag vill ju så gärna nu. Så där förfärligt hemskt gärna. Jag vill vara den perfekta dottern, den perfekta vänninan, den perfekta eleven etc. Men jag känner mig inte tillräcklig.

Mina prioriteringar just nu kunde inte varit mer fel. Det var kanske därför jag tog en bloggpaus? Det hjälpte lite. Jag fick tillbaka en del fokus. Däremot fick han mig att vilja börja skriva igen, den där idioten. Det ska jag göra och dessutom få tillbaks balansen i mitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0