Lets be optimistic!

Vad händer om ett vänskap faller sönder? Jo man förlorar en vän. Men om det är på grund av att denna vän inte har betett sig som en vän då? Är det fortfarande en vän man förlorar i såna fall? Hmm...

Jag tycker inte att det ska finnas några baktankar med omtänksamhet eller när man ska ställa upp för någon. Men när man ständigt märker att ens handligar inte värderas och uppskattas i den mån de moraliskt sätt borde, så börjar det kännas onödigt. Liksom varför slösa så mycket god energi på en person som aldrig visar uppskattning?

Inte nog med att bara känslan av att bli tagen för given är hemsk, utan man börjar dessutom nästan tvivla på sig själv. Har jag inte ställt upp och visat omtanke så mycket som jag egentligen har trott att jag har gjort? Nja där borde man stanna till och sparka såna tankar bort ur huvudet. Det finns faktiskt människor som har en aning brist på sympati i kroppen av okända anledningar. Det är såna människor som man ska lära sig att känna igen. Dom ska man även behandla efter principen; "Give as much as you receive".


Kommentarer
Postat av: ANNA

I såna där tillfällen, när vänskapen tar slut för att den ena personen betett sig riktigt dåligt är det självklart hellre en befrielse en än sorg att "göra slut". Däremot om man bara växer ifrån varandra, eller flyttar ifrån varandra, då är det helt klart mer sorgligt..

2009-10-13 @ 13:09:45
URL: http://ettsmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0