Om han får dig att tvivla, tvivlar han själv

Tjejer i allmänhet är så bra på att komma på ursäkter ÅT killen. Då undrar man; vem försöker du lura? Dig själv eller alla andra? "Han har inte bjudit ut mig till helgen än, men det kommer, han har bara varit så stressad". "Han har inte ringt mig på ett par dagar, men han skulle vara med sina kompisar och göra massa annat, jag förstår".

Great med sympati och förståelse, men inte när det får negativa konsekvenser för en själv. Varför ursäkta att han är en idiot? När en kille tycker om en tjej är han lika rädd för att förlora henne som hon är för honom. Man vill hela tiden se till att den andre inte glömmer en, men främst av allt så är man faktiskt intresserad av att veta vad den andre gör. Även om man inte alltid pratar eller träffas så är det skönt att veta; ah hon är med sina vänner nu. Istället för att undra vad hon egentligen gör.

Så killar som "leker" svåra, är inte svåra. Dom är helt enkelt inte tillräckligt intresserade. Detta framgår även tydligt för varje gång du känner ett behov av att ursäkta honom. 


Kommentarer
Postat av: NOESCAPE

sv: ja :)

2009-10-30 @ 16:19:26
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: Andrén

BRA SKRIVET och så sant, så sant SÅ ;)

2009-10-30 @ 21:27:19
URL: http://www.aveny.se/malin
Postat av: Linn

Så kan det vara.

Jag har själv varit en tjej som blivit "utsatt" för sån där skit. Men grejen är att man inte förstår VARFÖR han råkar glömma just mig, VARFÖR han inte tänker på just mig. För när man gillar/älskar någon så extremt mycket - då glömmer man inte den personen, och man tänker även på denne.



Jag själv kunde inte koncentrera mig på mina egna saker, jag tänkte BARA på vad han gjorde. Vad han tänkte på, hur det var att ständigt följa hans vardag, vara hans närmaste vän etc.



Nu i efterhand anser jag att det är HELT ovärt att veta exakt vad den andre gör. VAD tjänar jag på att veta när han är med sina kompisar eller inte? Vad tjänar han på att veta vad jag gör? Så att man kan hålla koll på varandra? Den man faktiskt BORDE hålla koll på är sig själv. Relationen till sig själv. Annars tappar man bort sig själv..och märker helt plötsligt att man bara lever för att tillfredställa någon annan, just för att man är så rädd för att bli lämnad. (Vilket man troligtvis ändå blir i slutet).



Hehe...ville bara dela med mig av min åsikt.



PS. En kille som får en att känna så är troligtvis en idiot också.

Du blir hädanefter en favoritblogg. Keep it up

2009-10-30 @ 23:59:35
Postat av: B*

Hehe jo håller med dig, man tjänar absolut ingenting på att hålla koll på den andre. Men jag antar ändå att det bara är ett intresse som tillkommer när man är nykär. Man vill ju höras av hela tiden och får nästan abstinens när man inte gör det. Sen så ska man ju självklart också hålla huvudet på skaft och inte sväva allt för högt uppe i de blå.



Det jag däremot syftade mer på var att man också ska vara på sin vakt och se till att killen ligger på samma nivå som en själv. Märker man att han ligger ett steg ifrån och tar halvt osäkra steg kanske det är dags att vinka hejdå.



Den där snubben som inte uppskattade ditt intresse var nog också en idiot han med! Det finns en prince charming för oss alla :) Det gäller bara att hitta just honom och inte nöja sig med mindre.



Trevlig Halloween Linn!

2009-10-31 @ 00:56:07
URL: http://mysteriousreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0